• Xəbərlər
  • Prebiyotiklər və probiyotiklərin insan sağlamlığında əhəmiyyəti
Prebiyotiklər və probiyotiklərin insan sağlamlığında əhəmiyyəti
2024-05-22

Prebiyotiklər və probiyotiklərin insan sağlamlığında əhəmiyyəti

Son illərdə sağlam həyat və qidalanmada prebiyotik və probiotik terminləri tez-tez eşidilir. Bu iki komponent həzm sağlamlığını dəstəkləyərək ümumi sağlamlığımızda mühüm rol oynayır. Son illərdə sağlam həyat və qidalanmada prebiyotik və probiotik terminləri tez-tez eşidilir. Bu iki komponent həzm sağlamlığını dəstəkləyərək ümumi sağlamlığımızda mühüm rol oynayır.

Probiyotiklər nədir?

Qatıq,kimçi və kefir kimi  qidalarda tapıla bilən mikroorqanizmlər olan probiyotiklər müxtəlif formalarda əlavə olaraq da qəbul edilə bilər. Onları qida ilə və ya əlavə şəklində qəbul etdiyimiz zaman, onlar bağırsaqlarımızda yerləşib çoxalır və həzmimizi və immunitetimizi yaxşılaşdırmağa kömək edir. Probiyotiklər həmçinin şişkinlik, qaz və ishal kimi bəzi həzm problemlərinə kömək edə bilər.

 

Prebiyotiklər və probiyotiklər arasındakı fərqlər

Prebiyotiklər və  probiyotiklər bağırsaqlarımızdakı faydalı bakteriyalar üçün yanacaq kimi xidmət edən bəzi qidalarda olan həzm olunmayan liflərdir. Digər tərəfdən, probiyotiklər  olduqca faydalıdırlar- onlar adekvat miqdarda istehlak edildikdə inanılmaz sağlamlıq faydaları olan canlı bakteriya və mayalardır. Onlar bağırsaqlarımızdakı faydalı bakteriyaların təbii balansını bərpa edərək, həzmi yaxşılaşdırmaqla ümumi sağlamlığımızı dəstəkləmək üçün birlikdə işləyirlər.

 

Prebiyotiklərin və Probiyotiklərin Faydaları

Pəhrizimizə prebiyotiklər və probiyotiklərlə zəngin qidaları daxil etməklə, ümumi sağlamlığımıza müsbət təsir göstərən sağlam bağırsaq mühitini dəstəkləyə bilərik. Onların faydalarına həzm funksiyasını yaxşılaşdırmaq, toxunulmazlığı tarazlaşdırmaq və hətta daha yaxşı psixi faydalar daxildir.

 

Həzm Sağlamlığı:

Həm prebiyotiklər, həm də probiyotiklər həzmə kömək edə bilən və qəbizlik , qıcıqlanmış bağırsaq sindromu kimi mədə-bağırsaq problemlərinin qarşısını alan bağırsaq bakteriyalarının sağlam balansının qorunmasında mühüm rol oynayır.

İmmunitet funksiyası:

Probiyotiklərin bağırsaqda faydalı bakteriyaların böyüməsini təşviq edərək immunitet sistemini dəstəklədiyi sübut edilmişdir ki, bu da zərərli patogenlərdən qorunmağa kömək edir.

Bağırsaq Hərəkətlərinin Tənzimlənməsi:

Prebiyotiklər və probiyotiklər faydalı bakteriyaların böyüməsini təşviq edərək və nəcisin tezliyini və tutarlılığını artıraraq bağırsaq hərəkətlərini tənzimləməyə kömək edir.

Qida maddələrinin udulması:

Prebiyotiklər və probiyotiklər bağırsaq mikrobiotasının sağlamlığını yaxşılaşdırmaqla qidalardan qida maddələrinin udulmasını artıraraq qidalanmaya kömək edir.

Prebiyotiklərin və Probiyotiklərin Potensial Yan Təsirləri

Həzm narahatlığı:

Bəzi insanlar ilk dəfə diyetlərinə prebiyotikləri və probiyotikləri daxil edərkən şişkinlik, qaz və ya yüngül mədə narahatlığı hiss edə bilərlər.

Abdominal şişkinlik, prebiyotiklərin və probiyotiklərin istehlakı ilə əlaqəli ümumi bir yan təsirdir və çox vaxt bu maddələrin bağırsaqda fermentasiyası nəticəsində yaranır. Artan qaz hasilatı, xüsusilə prebiyotik və probiotik istehlakının erkən mərhələlərində, bağırsaq mikrobiotası faydalı mikrobların yeni axınına uyğunlaşdığı üçün başqa bir ümumi yan təsirdir.

Həssas şəxslərdə mədə-bağırsaq pozğunluqları:

İltihabi bağırsaq xəstəlikləri (İBD) və ya nazik bağırsaq bakterial çoxalması (SIBO) kimi əsas mədə-bağırsaq xəstəlikləri olan şəxslər prebiyotik və probiotiklərin istehlakına ehtiyatla yanaşmalıdırlar, çünki bu maddələr qlükoza simptomlarını gücləndirə və ya qlükoza balansını poza bilər.

Allergik reaksiyalar:

Nadir hallarda fərdlərin müəyyən növ probiyotiklərə qarşı allergiyası ola bilər ki, bu da ürtiker, şişkinlik və ya tənəffüs çətinliyi kimi allergik reaksiyalara səbəb olur.

Dərmanlarla qarşılıqlı əlaqə:

Bəzi dərmanlar, xüsusən də antibiotiklər probiyotiklərlə qarşılıqlı təsir göstərə bilər, potensial olaraq onların effektivliyini azalda və ya mənfi təsirlərə səbəb ola bilər.

İmmuniteti zəif olan şəxslərdə yoluxma riski:

Nadir hallarda, immun sistemi zəifləmiş şəxslər, məsələn, kimyaterapiya alanlar, xüsusilə yüksək dozalarda və ya immun sistemi zəiflədikdə müəyyən növ probiyotiklərdən infeksiyaların inkişaf riski altında ola bilər.

Yan təsirləri Azaltma Yolları

Yan təsirlərin riskini azaltmaq üçün diyetə prebiyotiklər və probiyotiklər daxil edildikdə, tədricən tətbiq bağırsaq mikrobiotasının daha rahat uyğunlaşmasına kömək edə bilər və həzm pozğunluğu və ya mənfi reaksiyalar ehtimalını potensial olaraq azalda bilər. Daha aşağı dozalarla başlamaq və zamanla qəbulu tədricən artırmaq orqanizmin yeni pəhriz komponentlərinə uyğunlaşmasına imkan verir.

 

Yüksək keyfiyyətli prebiyotik və probiotik məhsulların seçilməsi təhlükəsizlik və effektivliyi təmin etmək üçün çox vacibdir.

 

Prebiyotiklər və probiyotiklər bağırsaq sağlamlığı və ümumi sağlamlıq üçün çoxsaylı faydalar təmin edir. Bununla belə, xüsusilə bu maddələri ilk dəfə qəbul edərkən və ya müəyyən dərmanlarla birlikdə istifadə edərkən mümkün zərər və yan təsirlərə qarşı diqqətli olmaq lazımdır. Təhlükəsiz və effektiv istifadəni təmin etmək üçün hər hansı yeni pəhriz əlavələrinə, xüsusən də prebiyotiklərə və probiyotiklərə başlamazdan əvvəl həmişə n həkim ilə  məsləhətləşmək tövsiyə olunur.

 

Synbiotic nədir?

Sinbiotiklər bağırsaqda faydalı bakteriyaların böyüməsini və fəaliyyətini təşviq etmək üçün sinergik şəkildə işləyən probiyotiklər və prebiyotiklərin birləşməsinə aiddir. Əsasən, sinbiotiklər böyümə üçün lazım olan prebiyotik substratları təmin etməklə probiyotiklərin sağ qalmasını hədəfləyir. Probiyotiklərin inkişafı üçün uyğun bir mühit təmin etməklə, sinbiotiklər bağırsaqda probiotik mikroorqanizmlərin sağ qalmasını və effektivliyini artırır. Sinbiotiklər ümumi həzm sağlamlığı və immun funksiyası üçün çox vacib olan balanslaşdırılmış və müxtəlif bağırsaq mikrobiotasının saxlanmasına kömək edir.

 

Sinbiotiklərdəki prebiyotiklər və probiyotiklərin birləşməsi qidalardan əsas qida maddələrindən istifadə etməyə kömək etməklə qida maddələrinin yaxşı udulmasını dəstəkləyə bilər. Sinbiotiklərin bəzi təbii qida mənbələrinə prebiyotik lifli qatıq, kefir, probiyotiklər və prebiyotik liflərin birləşməsini təmin edən fermentləşdirilmiş tərəvəzlər daxildir. Probiyotiklərin və prebiyotiklərin balanslaşdırılmış birləşməsini diyetə əlavə etmək üçün əlverişli yol təklif edən sinbiotik əlavələr də mövcuddur.

 

Postbiotik nədir?

Postbiotiklər fermentasiya prosesi zamanı probiyotiklər tərəfindən istehsal olunan bioaktiv birləşmələr və ya metabolik əlavə məhsullardır. Bu birləşmələrə qısa zəncirli yağ turşuları, fermentlər, üzvi turşular və peptidlər daxildir. Postbiotiklər bağırsaq bariyer funksiyasına və immun modulyasiyaya faydalı təsir göstərərək bağırsaq sağlamlığına töhfə verə bilər. Bəzi postbiotiklər bağırsaqda və bədəndə iltihabı azaltmağa kömək edən antiinflamatuar xüsusiyyətlərə malikdir.

Bağırsaq mikrobiota balansının bərpası: Probiyotiklər, antibiotik müalicəsindən sonra qəbul edildikdə, bağırsaqdakı faydalı bakteriyaların balansını bərpa etməyə kömək etmək məqsədi daşıyır. Probiyotiklər, faydalı mikrob növlərini reintroduksiya etməklə antibiotiklərin bağırsaq mikrobiotasına dağıdıcı təsirlərinin qarşısını almağı hədəfləyir.

İmmunitet funksiyasının dəstəklənməsi: Probiyotiklər immun sisteminin modulyasiyasına kömək edə bilər ki, bu da antibiotikdən sonra faydalı ola bilər, çünki immun sistemi antibiotik müalicəsi ilə təsirlənə bilər.

Zamanlama və Müddət: Antibiotik istifadəsi və probiyotik əlavəsinin vaxtı və müddəti fərdin sağlamlığı, təyin edilmiş antibiotik növü və müalicə olunan vəziyyətin xarakteri kimi amillərdən asılı olaraq dəyişə bilər.

Antibiotiklərlə birlikdə probiyotikləri necə qəbul etmək olar?

Əgər siz antibiotiklə birlikdə probiyotik qəbul etməyə qərar verərsinizsə, antibiotikə başladığınız gün onu başlayın, lakin antibiotiklə eyni vaxtda qəbul etməyin. Probiyotikinizi qəbul etməzdən əvvəl antibiotikinizi qəbul etdikdən sonra ən azı iki saat keçməlidir. Probiyotiklər adətən gündə iki dəfə acqarına qəbul edilir. Daha sonra antibiotik müalicəniz bitdikdən sonra ən azı bir neçə həftə probiyotiklərdən istifadə etməyə davam etməlisiniz, baxmayaraq ki, bu müddət həkiminizin tövsiyəsindən asılı olaraq dəyişə bilər. Probiyotiklərə başlamazdan əvvəl xəstələrə həkimləri ilə məsləhətləşmələri tövsiyə olunur. Bu, əsas sağlamlıq problemləri olan və ya digər dərmanlar qəbul edən insanlar üçün vacibdir.

Tövsiyyə edirik